Week 2 : het bos.
Dank u aan alle ouders die herfstmateriaal hebben verzameld!
Tijdens dit thema:
-Jammer genoeg konden we niet echt naar het bos maar de bomen op ons
schooldomein zijn ook zeker het bestuderen waard.
-Met DIKKE, DUNNE, GROTE, KLEINE, LANGE, KORTE boomstammen en
takken bouweden we constructies op het tapijt.
-We boetseerden met bruine plasticine en takken DIKKE, DUNNE, GROTE,
KLEINE, KROMME bomen.
-Sorteren van herfstschatten, volgens soort.
-Groeperen van kabouters en hun paddenstoel.
-Evenveel kabouters als stippen op de hoed van de paddenstoelen.
-Aanzet van de begrippen LANG en KORT via seriëren van takken van lang
naar kort en kort naar lang.
-Oog voor bladrand: helftjespuzzel van herfstblaadjes.
-Spel met dubbele opdracht : hoeveel en welke kleur blaadjes in de boom
ophangen?
-Huisjes bouwen voor de muisjes en konijnen uit het bos.
-We leerden ook een leuk liedje:
Ik ben een hele (grote, kleine, dikke, dunne, kromme) boom
en ik sta in het bos.
De wind waait door mijn takken,
mijn blaadjes laten los.