K2H- beetje herhalen

Beste ouders, 

De voorbije weken en maanden leerden jullie kleuters veel bij in het tweede kleuter. 

De telrij aan de klasdeur werd net aangevuld met cijfer 6 en we rijmden erop los met nonsensrijm. Zou ik jullie mogen vragen om enkele elementen te herhalen met jullie kleuter? Het is niet de bedoeling dat de leerstof een uur aan een stuk in de hoofdjes van jullie kleuters wordt gehamerd. Het is eerder even benoemen, zodat de kleuters het blijven vasthouden in hun geheugen. 

  • rangtelwoorden: eerste- tweede- derde- vierde- vijfde- zesde of laatste 
  • telrij: tellen tot 6 en terug (de kleuters deden dit al springend in de klas, laat ze dit gerust springen als het zo beter lukt) 
  • plaatsbegrippen: op- onder- naast- tussen- voor- achter- ver- dicht (probeer dit gerust even met een knuffel die je kleuter zelf plaatst en zegt waar hij staat) 
  • dagen van de week: tijdens de dag even benoemen welke dag we zijn 
  • taal: voorlezen van een verhaaltje + je kleuter zelf eens laten vertellen met het boek
  • taal nonsensrijm: We rijmden met de namen van de kleuters. Nonsensrijm houdt in dat het een niet-bestaand woord mag zijn. De voorwaarde is dat het moet rijmen, hoe gek het ook klinkt. 

vele groeten aan jullie sprotten, 

juf Hanne 

Dit werd gepost op maandag, maart 23rd, 2020 omstreeks 09:20